Jak zacząć wprowadzać program „Jestem Dobry/a, Dobro Wraca” w Twojej szkole?
Wdrożenie programu „Jestem Dobry/a, Dobro Wraca” jest proste i może przynieść natychmiastowe korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Program ma na celu budowanie pewności siebie, promowanie pozytywnych wartości i rozwijanie empatii w szkolnej społeczności.

Oto kroki, które pomogą Ci zacząć.
To na prawdę proste!
Krok 1
Wybierz jedną lub kilka klas
Program możesz rozpocząć w jednej wybranej klasie lub w kilku. Wiele szkół decyduje się na wprowadzenie afirmacji w młodszych klasach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby objąć cały rocznik lub więcej grup. Początkowa próba w jednej klasie pozwala przetestować program i obserwować jego efekty.
Krok 2
Dialog z uczniami
Aby uczniowie w pełni zrozumieli sens programu, niezwykle istotne jest wyjaśnienie im celu i korzyści wynikających z codziennej afirmacji. Spotkaj się z klasą i porozmawiajcie o tym, co oznacza „Jestem dobry/a, dobro wraca”. Warto omówić, jak te słowa mogą pozytywnie wpływać na ich samopoczucie, relacje z innymi i sukcesy w szkole.
Przykładowa treść ogłoszenia poniżej
Krok 3
Codzienna afirmacja
Zachęcamy do wprowadzenia afirmacji jako stałego elementu sprawdzania obecności. Zamiast tradycyjnego „jestem”, uczniowie odpowiadają „Jestem dobry/a, dobro wraca”. Taka codzienna praktyka pozwoli im utrwalać pozytywne nastawienie i wspierać rozwój osobisty oraz relacje w grupie.
Krok 4
Śledzenie postępów
Aby śledzić efekty programu i monitorować zmiany w zachowaniu uczniów, regularnie przeprowadzamy krótkie, anonimowe ankiety wśród nauczycieli. Wyniki wskazują, że w 90% klas uczniowie stali się bardziej otwarci, pomocni i pewni siebie.

Przykładowa treść ogłoszenia do uczniów:
Drodzy Uczniowie,
Wprowadzamy nową praktykę, która pomoże Wam każdego dnia budować pewność siebie, okazywać empatię i wzmacniać relacje w klasie. Codziennie podczas sprawdzania obecności zamiast „jestem” będziecie odpowiadać „Jestem dobry/a, dobro wraca”. Te słowa mają wielką moc! Wierzymy, że pomagając innym i okazując sobie nawzajem dobroć, sami otrzymamy jeszcze więcej dobra. To sposób na pozytywne myślenie i działania każdego dnia!

Dostosowanie programu do Waszych potrzeb
Program „Jestem Dobry/a, Dobro Wraca” jest elastyczny i można go dostosować do specyfiki Waszej szkoły. Możecie dowolnie modyfikować formę wprowadzania afirmacji, organizować spotkania z uczniami na temat wartości związanych z empatią i dobrem, a także integrować program z innymi szkolnymi inicjatywami.
100%
Szkół widzi poprawę w zachowaniu
90%
Uczniów jest bardziej pomocnych
0 złotych
Taki jest koszt wprowadzenia
1 miesiąc
Po takim czasie widać rezultaty
Referencje
Co mówią inni
Co mówią o programie szkoły uczestniczące
Program 'Jestem Dobry, Dobro Wraca’ całkowicie zmienił atmosferę w naszej klasie. Uczniowie stali się bardziej zaangażowani i chętni do pomagania innym. Afirmacje pomogły im zbudować pewność siebie i poczucie wartości.
Anna, Nauczycielka, Szkoła Podstawowa nr 12
Afirmacje pomagają uczniom radzić sobie z trudnymi emocjami i budują poczucie bezpieczeństwa w grupie. Program ten wpłynął na rozwój emocjonalny uczniów, co widać w ich codziennych interakcjach.
Magda, Nauczycielka klas I-III
Od kiedy wprowadziliśmy afirmacje w ramach programu, widzimy, że uczniowie są bardziej otwarci i współpracujący. Nauczyciele również zauważyli poprawę w zachowaniu uczniów oraz w ich podejściu do nauki.
Krzysztof, Dyrektor, Szkoła Podstawowa nr 8
dołącz do pozytywnych szkół już teraz
Dobro naprawdę wraca
Zacznij już teraz i popraw atmosfere w swojej szkole!